logo

PONTIAC

EEN LEGENDARISCH HORLOGEMERK

In 1931 lanceerde Ali Kinsbergen het horlogemerk PONTIAC. Het was het begin van een mooi avontuur. Destijds waren er nog niet veel kwaliteitshorloges. Betrouwbaarheid, nauwkeurigheid en een mooie vormgeving waren voorbehouden aan een elite. Het idee van de oprichters van PONTIAC was simpel: het beste op horlogegebied bereikbaar maken en prima kwaliteit bieden tegen een redelijke prijs. Dat is van het begin af aan het belangrijkste geweest.

Deze nieuwe visie op horloges bracht een ware revolutie teweeg en het succes liet niet op zich wachten. Voor een dergelijk horloge moest een symbolische, tijdloze naam worden bedacht. De inspiratie hiervoor werd gevonden in de cultuur van de indianen. De keuze viel op “PONTIAC”, de naam van een belangrijk opperhoofd, dat dankzij zijn kennis van de natuur de tijd kon afl ezen aan de sterren. Deze verwijzing staat voor het verband tussen eeuwigheid en heelal.

In 1935 verraste PONTIAC met een uitdaging die de soliditeit van het horloge moest aantonen. Vanaf de Boerentoren in Antwerpen, het hoogste gebouw van België, gooide Ali Kinsbergen een PONTIAC-horloge naar beneden, voor het oog van tientallen journalisten en gerechtsdeurwaarders. Toen het 100 meter lager werd opgeraapt, was het intact en werkte het nog. De demonstratie deed destijds veel stof opwaaien. Het was een waar succes voor het merk.

Na de oorlog profileerde PONTIAC zich als het horloge voor sporters. PONTIAC bracht bijvoorbeeld horloges uit met een afbeelding van de Rode Duivels, het nationale voetbalelftal van België, en was aanwezig tijdens de Tour de France, de beroemde wielerwedstrijd.

In 2014 komt PONTIAC met een nieuwe collectie kwaliteitshorloges met een Belgisch ontwerp, een Zwitsers gangwerk en saffierglas. Ze worden met de grootst mogelijke zorg vervaardigd en zijn voorzien van unieke details die typerend zijn voor het merk PONTIAC, dat klassieke modellen van hoge kwaliteit biedt. Alle PONTIAC- horloges zijn waterdicht. De fabrikant biedt een garantie van twee jaar.

Op 6 februari 2015 werd Miss België Annelies Törös het nieuwe gezicht van Pontiac. Hiermee werd een succesvolle marketingcampagne opgestart om het legendarische horlogemerk terug bekend te maken bij een nieuwe en jonge generatie.

Related Portfolios